9. aprill 2021

Distantsõppel valminud tikkpistete katsetustööd

 Distantsõpe, õpilaste kojujäämine ja videovahendusel tundide andma hakkamine tuleb alati äkki, ükskõik kui palju Sa selle peale enne mõelnud ei ole või kui pika etteteatamisajaga otsus vastu võeti. Ikkagi on veider, uutmoodi ja kahetiseid emotsioone tekitav. 

Kohati on nagu tunne, et kõik sujub ja läheb ju kenasti, st siis minu kui aineõpetaja vaatevinklist. Tund saab "antud" ja info edastatud. Seda aga, kuidas ja KAS see info kohale jõudis või mitte, on aga hoopis suuremate küsimärkidega. Justkui nagu tehakse ja toimetatakse ja on kindlasti õpilasi, kellele distantsõpe väga hästi istub ja meeldib, kuid kindlasti on väga palju ka vastupidiseid emotsioone, motivatsiooni lootusetult ärakaotamist ja üles mitte leidmist (noh, see "lumepalliefekt"). 

Meie siis asusime tikkima! Õmblemine jäi pooleli, kuna paljudel kodus masinaid ei ole ning kuna saime just nõelapadjad õmblus proovitöödena valmis, siis tekkis idee just sinna peale tikkimispisteid proovima hakata. Enda arvates oli idee imehea, kuna ise mäletan oma kooliajast, et paljuski just seetõttu ei olnud tikkimine mu meelistehnikatest, kuna kogu aeg pidi tegelema nende mulineeotste korrektselt töö pahemale poolele peitmisega ning see oli tüütu. Siis tekkiski hea, et milleks ometi? Kui tikkida pehme nõelapadja sisse, siis saabki tegeleda vaid tikkimise endaga, kuna kõik mulineeotsad saab pehme vati sisse "unustada ja jätta". Vähemasti tundus, et see vairant sobis kenasti! 

Kokku valmis 6 erinevat pistekatsetust: üherealistest pistetest tikkpiste, ahelpiste ja sõlmpiste ning kaherealistest mähkpiste, linnusilmapiste ja sämppiste. 

Tikkimise lõppedes valisime klassidega lemmikpisteid ja kõige rohkem vihapurskeid tekitavaid pisteid ning peab ütlema, et lemmikuteks osutusid enamasti tikkpiste oma ilus ja lihtsuses, samuti üllatuslikult ka sämppiste ning kõige enam harutamist vajav piste oli sõlmpiste. Seda tihtilugu just seetõttu, et puudusid tööriistakastist võetavad tangid, millega oleks antud sõlm oluliselt valutumalt õnnestunud. 

Aga - vähem juttu, rohkem pilte:)

Juhendaja distantsilt: Kristiin Sidok


Ja need hetked, kuid mõni õpilane saadab pildi sellest, kuidas aeg seiskus, ta sattus hoogu ja ühe lillekese asemel tikiti lillemeri, oeh :)





VAATA VEEL!
























Kommentaare ei ole: