19. aprill 2021

7. klasside kirikindad



Juba teine aasta järjest annab kevad meile mõista, et plaanidega pole mõtet arvestada, vaid tuleb kulgeda ühes sujuvas kulgemises ja vastavalt olukorrale neid muuta või edasi lükata. Juhtus nii, et soojade talviste kirikinnaste kudumine venis mõnusalt kevadesse. Lumikellukesed olid juba ammu nina välja pistnud, kui seitsmenda klasside usinad kudujad said täiesti ise videote ja juhendite abil oma kodudes kindad valmis. Jah, ma palun juhendajana suuremat kummardust nendele kannatlikele õpilastele, kes õpetaja hullumeelsusega kaasa tulid ning sellise kudumisväljakutse suurepäraselt läbisid! Veenduge oma silmadega!

Jah, oli pisaraid ja oli jalgade trampimist (kusjuures mitte ainult õpilaste poolt, vaid ka juhendaja oli salamisi tunniväliselt aeg-ajalt sunnitud ekraanindust siunama), sest kudumise õpetamine ilma kontaktse juhendamiseta on nagu ... olgu, kuidas oli, selle kadalipu me ühiselt läbisime ning õppisime palju!

Mida me siis koos õppisime ja käsitöö tegemisest järeldasime:

- käsitöö tegemine õpetab püsivust ja sihikindlust, ehk teisisõnu kasvatab tublisti iseloomu, kui tegemist on nii pika projektiga;

- kudumine nõuab palju silmuste arvutamist, mõõtmist, loogikat ja samal ajal ka tehnilisi võtteid, et mõista mustrit ja panna see vajaliku suurusega klappima;

- kuidas toimida siis, kui töösse tuleb viga - iseseisvalt lahenduste leidmine ja otsuste langetamine, millist tulemust oodata;

- mitte anda alla, kui korduvalt tuleb vigu sisse või kohe ei saa aru, vaid proovida ikka edasi;

- tunnistada vigu ja seda, et kõik ei saa, ega peagi olema perfektne; leppida vigadega, mida ei saa muuta;

- aja planeerimine - see kõige riukalikum oskus - kuidas pikka ja ajamahukat ülesannet väikesteks ampsudeks jaotada ning igapäevaselt distsiplineerida end kuduma, et töö õigeaegselt valmis saada;

- koostöö õpetajaga - abi ja lahenduste otsimine otsimine siis, kui enam ei mõista või tuleb ette takistusi, lõng saab otsa (ja poed on kinni) või noorem vend-õde või koduloom rikub töö ära.

Juhendaja: Lisete Lige



LOE JA VAATA LISAKS!


Õpilaste enda mõtteid ligi pooleteise kuisest kinnaste kudumisest...


Mida oleksid saanud paremini teha?

Olen üldiselt kõigega rahul, aga teine kinnas tuli veidi ülevalt laiem ja lohvakam. Töös on mõned üksikud väikesed vead, aga need ei paista välja. Esimeste kinnaste kohta on minu arvates päris hea tulemus! Eriti veel koduõppe ajal ise pusides.

Olen üleüldiselt mõlema kinda üle väga uhke. Tulid paremini välja kui arvata oskasin.

Mu muster ei tulnud täpselt nii välja nagu ma oleksin tahtnud. Kinda otsa jäid väikesed lainekesed, aga kui seda päris elus vaadata (mitte fotolt) on see täitsa ilus.

Oleksin pidanud oma aega paremini planeerima.

Muster ei tulnud õige, aga samas mulle meeldivad isegi sellised, nagu mul praegu on rohkem, kuna need on omapärasemad.



Milline osa kudumisprotsessist oli Sinu jaoks raske? 

Minu jaoks ei olnud midagi, mis oleks olnud väga keeruline. Kõige rohkem tuli mul eksimusi seoses mustri jälgimisega, aga ka neid oli vähe ja sai ära parandada.

Kõige raskem oli minu jaoks töö algus.

Otseselt raske ei olnud midagi, aga aeganõudev oli küll.

Pöial oli kõige raskem osa. Mul oli kõige raskem pöialt alustada, sest ei saanud aru kust kohast ja mis silmuseid võtta. Esimesel kindal läks sellega tunduvalt kauem aega kui teisel kindal.



Mille üle oled eriti uhke? 

Olen uhke selle üle, et sain üldse sellise asjaga hakkama!

Olen uhke, et lõpptulemus oli päris hea.

Olen õnnelik selle üle, et muster tuli ilusti välja. Mustrist on aru saada ja see meeldib mulle väga.

Eriti rahul olen ma mustri osaga, sest mulle väga meeldib see lõpptulemus ja üldmulje. Mul on hea meel, et ma sellise mustri valiku tegin. Ma kudusin paraja tugevusega nii, et muster jäi ilusti ja nähtav.

Olen tulemuse üle uhke. Kinkisin labakud oma sugulasele ja ta oli vaimustuses. Nii vahva oli tema reaktsiooni näha teades, et need olid minu tehtud.

Ma arvan see, et teise kinda ma tegin valmis ühe päevaga.


Mõned näited nii kavanditest kui valmis saanud kinnastest.
























Mida see pikk kudumise protsess Sulle kokkuvõttes õpetas?

See protsess andis mulle rohkem sihikindlust.

Võiksin enda aega paremini planeerida.

Kuidas kinnast kududa ja seda, et kui kiiresti ma tegelikult kinda valmis suudan kududa, kui ainult sellele keskendun.

See õpetas mulle, kuidas kududa kindaid. Ma arvan, et hetkel oskaksin kindad valmis teha ka ilma juhendita.

See õpetas mulle, et selliste töödega tuleb olla kannatlik ja tähelepanelik, sest kui sa ei ole tähelepanelik, siis võid kogemata midagi valesti teha ning pead töö lahti harutama.

Tänu sellele ma õppisin ära, kuidas kirjakorra järgi mustrit kududa ning erinevaid kudumise võtteid. Samuti tutvusin kinnaste erinevate etappidega: soonik, muster, pöidlaava tegemine, pöial, kahandamine, silmuste juurde tegemine jne.

Seda, et ma suudan asju väga kiiresti teha, kui vaja.

See õpetas mulle seda, et ma ei kiirustaks, kuna siis tulevad vead sisse.

Kannatlik peab olema, ja kui midagi läheb valesti saad kudumisel alati tagasi võtta.

See pikk kudumise protsess õpetas mulle kokkuvõttes seda, kuidas üleüldse kinnast kududa ning ka seda, et kudumine on aeganõudev ning pole nii lihtne, kui paljud inimesed arvavad, et see on.

See õpetas mulle uusi oskusi ja tegelikkuses ka aja planeerimist, sest ma tegin kindla plaani, kui palju ma peaksin päevas kuduma jne.

See ülesanne meeldis mulle, vajas pusimist ja aega, aga valmis said ilusad ja vajalikud esemed.



















Mida ütleksid õpetajale tagasisideks?

Õpetaja oli kättesaadav ja valmis vastama küsimustele. Mõned asjad jäid videost aru saamata, aga õpetaja seletas ära.

Õpetajalt oli piisavalt abi ning ainukesed vead, mis mul tekkisid, olid lahendatavad üksinda.

Õpetaja oli alati väga abivalmis ja vastutulelik. Iga kord, kui tekkis probleem oli õpetaja igati abiks ning oskas aidata probleemi lahendada ka läbi ekraani. Kui aega jäi puudu, oli ta nõus lisaaega andma. Õpetaja poolt jagatud juhendid ja õppevideod olid väga arusaadavad ja abistavad.

Õpetaja tegi oma tööd edasi isegi kodus. Kaugõppel on tõepoolest raskem kaasa teha, aga klass sai hakkama. Videod aitasid kaasa. Täites küsimustikke sain ma ise kaasa mõelda, mis minu tööga viga on või mitte.

Selgitused olid hästi ja samuti olid ka iganädalased ülesanded tasakaalus.

Kommentaare ei ole: