22. aprill 2021

8. klasside palmikutega kootud sokid





Kui koolidel oli vaja end varakevadel taas kodudesse ümber kolida, siis otseloomulikult tuli ka paraku pooleli olevate sokkide ja mütside kudumine koduõppele viia. Nii tuli õpilastel vapralt kodus iseseisvalt õpetaja videojuhendite, kirjalike juhiste ja piltide ning videotundide konsultatsioonide abil kudumisväljakutse läbida. Vähemalt eelmisest aastast on õpilastel ringselt kudumise põhi all ning seetõttu jäi üle vaid hammustada läbi soki tehnilised eripärad. Iga sokk, mis iseseisvalt kodus valmis sai, on väärt kuduja kiitmist! Uhkemad soki kavandid ning jalavarjud on teie ees - head vaatamist!


Juhendaja: Lisete Lige

LOE JA VAATA LISAKS!



Õpilaste mõtteid:

Millega ei jäänud rahule? Mis ei õnnestunud? Mida oleksid saanud paremini teha?

Oleksin pidanud jälgima enda lõngakogust. Viimasel hetkel, kui kududa oli jäänud vaid paar sentimeetrit labaosas, sai mul kodus vajalik lõng otsa.

Üldiselt jäin ma kõigega rahule ja leian, et minu esimeste kootud sokkide kohta on tulemus päris kena. Ehk ainus asi, mis nüüd tagant järele järgi vaadates natuke häirib, on labaosas kahandamise tõttu mõlemale poole kanda tekkinud väikesed lohud. Ehk oleksin pidanud seal ikkagi natuke teistmoodi kahandama.

Minul sai soki ots tehes kollane lõng otsa ning pidin muutma oma algset kujundust.

Milline osa kudumisprotsessist oli Sinu jaoks raske?

Peale koguse määramise vea oli minu jaoks alguses raske kududa õige tiheduse palmikkoe jaoks. Tihtipeale pidin ennast tagasi hoidma, et palmikuosal vardad ikkagi läbi mahuksid.

Midagi ei olnud raske. Kui ma ei teadnud, mida teha, vaatasin juhendit ja tegin edasi. Kuigi mul tulid silmused vahepeal vardalt maha mitmel korral, sain nad ikka õigele kohale tagasi, nagu vaja.

Raske ei olnud mitte midagi. Õpetaja juhendid olid väga põhjalikud ja ma sain kõigest aru. Enim aega võttis mul kannakiilu kudumise jaoks kannalakalt vajalike silmust üles korjamine. Kuna mul oli tume lõng, siis see võttis kauem aega.

Mis õnnestus hästi? Mille üle oled eriti uhke? Mida head saad sellest protsessist välja tuua?

Olen uhke, et suutsin kududa ühtlaselt. Võin öelda, et suudan nüüd kududa sokki täiesti peast ilma mingite abivahenditeta, sest mõlemaid sokke kudusin ma eraldi. Viimase soki kudumine oli justkui järelkool.

Sain mõlemad sokid valmis ja palmiku muster tuli ilus.

Kõige rohkem kogu soki juures meeldib mulle palmiku osa, sest seda oli kõige lõbusam ja lihtsam kududa.

Olen eriti uhke, et mõtlesin palmikud sokkidel vastupidised teha, et töö näeks efektsem välja. Peamiselt tuligi palmiku ja kanna osa hästi välja.

Uhke, et ma tegin ise valmis villased sokid ja et ma saan need oma pereliikmele kinkida.

Sain aru, et kudumine ja käsitöö üleüldse on raske ja pikaajaline ettevõtmine.

Mida see pikk kudumise protsess Sulle kokkuvõttes õpetas?

Õppisin olema rohkem etappidesse jaotatud ja distsiplineeritud, et valmis jõuda.

Ringset kudumist, aja planeerimist, juhendite jälgmisist ja iseseisvalt töötamist.

Enda arust sain teema omandatud ning teadmiste pagasi ja soki kudumise oskuse omandatud/täiendatud.

Mida paksem lõng seda kergem ja kiirem ja ilusam kudumine on.

Erinevaid kudumisoskusi ja seda, et harjutamine teeb meistriks.

Õppisin, et mõnikord tuleb ka vigu teha, sest nendest on hea õppida. Tean, millega vea tegemine lõpeb ja ei korda seda enam.

Kui algul ei õnnestu, tuleb veidi aja pärast selge peaga uuesti proovida, küll siis õnnestub. Leidsin, et võin nii mõnigi kord veel vabal ajalgi kududa.

Oskan nüüd teha väga vajalikku ja ilusat sokki. Palmikud on nii ilusad.

Mul on väga hea meel, et sain ära õppida palmikutega soki kudumise. Hakkan kindlasti sokke kuduma ka edaspidi.





Kommentaare ei ole: