14. detsember 2020

8. klasside õmmeldud pusad ja püksid

Taaskord on kätte jõudnud aeg tutvustada 8. klasside õpilaste õmmeldud pükse ja pusasid. Tuleb tunnistada, et kas nüüd süüdi on õmblusmasin või mis, aga õmblemine läheb aasta-aastalt üha rohkem hinda ning ka oskused paremaks! Ei saa salata, et omajagu pisaraid ja ärritumist ning otse loomulikult peotäis õmblusmasina nõelu said suure surve all purustatud, kuid mis olulisem - tugev enamus rätsepaid jäid oma tulemusega pigem hästi või lausa väga hästi rahule ning see loeb! Omajagu väljakutse oli õmmelda mõningatel tundidel, mil õpetaja oli kodus eneseisolatsioonis ning video vahendusel pidi klassiruumis õmblevaid õpilasi juhendama. Õppisime, kuidas pükste ja pusa detaile kangast välja lõigata, kui palju arvestada õmblusvaru, mis järjekorras detailid kokku õmmelda, mis tähtsus on äärestamisel ja tööde viimistlemisel. Õpilased panid kirja ka enda kogemused.

Juhendaja: Lisete Lige


LOE LISA


"Mulle meeldis see ülesanne, sest tegin midagi, mida saan nüüd kandma hakata. Oleksin võinud ainult kaeluse paremini teha, aga muidu jäin rahule."

"Ma olen uhke, et õmblemine pole eriti enam minu jaoks ebameeldiv ega raske, sest olen omandanud teadmised ja oskused, et seda nautida ja eesmärgini jõuda. Nagu jube enne mainisin, siis töökiirus ja motivatsiooni puudus olid mitte nii õnnestunud. Pusa osas ma ei saaks öelda, et oleks mõni osa, mis mulle ei meeldiks, sest see on minu ENDA TEHTUD."

"Olen uhke, et see nägi seljas kena välja ja oli mugav. Sooviksin veel õmmelda, kuna on plaan moedisaineriks hakata."

"Õppisin kasutama lõikelehti. Olen uhke, et sain töö üldse valmis!"

"Oleksin võinud täpsemalt mõõta ja välja lõigata."

"Õppisin väga palju rohkem õmblusmasina kasutamist. Olen uhke, et see pusa mul üldse välja tuli, sest enne arvasin, et seda on raske teha."

"See õmblemise periood oli väga tore, uus ja huvitav kogemus. Õppisin palju uusi erinevaid detaile ja oskusi. Põnev oli seda ise kujundada ja mõelda, et milline see võiks välja näha. Paar õmblust läksid mul kogemata viltu või õmblesin kogemata vale poole kinni, aga üldjoontes arvan, et mul läks päris hästi."

"See polnud väga raske ülesanne, aga lihtne ka mitte."

"Olen uhke, et sellest tuligi välja päris riideese ja äärestamised tulid paremini välja kui eelmistel kordadel. Õppisin palju uusi oskusi. Näites seda, kuidas servasid palistada ja et riiete õmblemine võtab palju kauem aega, kui arvasin. Tahaksin millalgi veel riideid õmmelda, sest nii äge on ise luua midagi sellist."

"Töö oli minu jaoks võimetekohane, sest oli asju, mis olid tuttavad eelmisest aastast. Õppisin kangast lõikeid välja lõikama ja üleüldiselt etappe pükste valmistamisel."

"Kindlasti tahan veel õmmelda, õmblemine on tore, tuleb koguda kannatust ja harjutada."

"Õppisin kõike, sest enne ei osanud peaaegu midagi seoses riiete õmblemisega. Minu arvates on vajalik, et oskad endale ise riideid valmistada."

"Mulle meeldib õmmelda, sest see on hea tegevus, mida teha siis, kui sul on igav."



































Kommentaare ei ole: