11. märts 2020

8. klasside õmmeldud püksid ja pusad


On aeg esitleda selleaastaseid 8. klasside esimesi päris enda tehtud rõivaid! Nagu ikka, siis jaanuarist veebruarini käis üks intensiivne õmblusmasinatel vuramine. Õmmeldi, harutati, murti nõelu, torgati sõrme, lõigati valesti ja õmmeldi juurde - kõik ikka üllal eesmärgil õppida püsivust ja järjekindlust saada midagi päris enda tehtut valmis, mis sobiks mõnusalt kandmiseks, oleks seljas pehme ja igati uhke! Pehmest dresskangast valmisid lihtsad-lohvakad pusad - olgu taskuga või kapuutsiga, pikendatud käistega või ilma. Teine võimalus oli õmmelda kummiga pükse - pikemaid või lühemaid; alt kummiga või ilma. Aplaus meie osavnäppudele!
Head vaatamist!

Juhendaja: Lisete Lige

LOE TOREDAID MÕTTEID!


Toredaid mõtteid pikast õmblusprotsessist päris õpilaste endi sulest:

"Jäin lõpptulemusega üsna rahule, sest pükste suurus oli väga hea. Oleksin võinud vöökoha paar cm kõrgemale teha, kuid ei osanud kanga lõikamisel veel arvestada sellega, et see tuli mitu cm tagasi pöörata. Õppisin rahulikuks jääma, kui kõik ei tulnud õmblemisel kohe õigesti välja. Tahaksin kindlasti veel õmmelda, sest see oskus on eluks vajalik ja enda õmmeldud asju kanda on tore."

"Olen uhke enda pükste suuruse täpsuse üle, sest need mahtusid perfektselt. Õppisin selle töö käigus aega planeerima ja sihte seadma. Tahaksin veel õmblustöid proovida, sest mulle meeldib tunne, et olen ise midagi teinud."

"Tulemus jäi lõpuks päris ilus, arvan, et hakkan kodus pükse kandma. Uus oli teadmine, kuidas riiete õmblemine üldse algab. Tahaksin veel rõivaid õmmelda, sest kanda enda tehtud riideid on uhke asi. Töö oli võimetekohane. Vead tulid pigem sellepärast, et ma olen kärsitu ja ei mõtle korralikult läbi."

"Õppisin, kuidas aru saada lõikelehtedest ja kuidas õigesti lõikelehelt saadud joonist enda järgi kohandada (nt säärte pikkus). Tahaksin proovida ka teisi asju õmmelda, sest see tundub põnev; sellised oskused tuleksid kasuks ja mõnikord saaksin ka ise ajaviiteks endale midagi õmmelda."

"Ma õppisin paremini õmblema ja üldse tervet protsessi riide valmistamisel. See tulemus ei ole kindlasti just see, mida oleksin soovinud, aga saan aru, et tegin esimest korda ning olen uhke, et sain hakkama."

"Olen kõige õnnelikum selle üle, et õmblused jäid üsna sirged. Õppisin, et pükse õmmeldakse kalka paberist lõike järgi."

"Töö oli võimetekohane, aga sirgete õmbluste tegemine oli raske. Oleks võinud rohkem läbi mõelda, mida teen ja mitte liialt kiirustada, et tuleks vähem vigu."





























Kommentaare ei ole: